ads
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

معرفی فرمت های فایل فتوشاپ

دسته بندی :وبلاگ phototarh 1924
معرفی فرمت های فایل فتوشاپ

در این مطلب قصد داریم فرمت فایل های رایج گرافیکی و بخصوص مورد استفاده در فتوشاپ را برای شما توضیح دهیم:

فرمت PSD :

از بین فرمت هایی که توسط Photoshop پشتیبانی می شوند فرمت PSD مهم ترین آنها می باشد که فرمت اختصاصی برنامه Photoshop می باشد. این فرمت حجم زیادی نسبت به سایر فرمتهای قابل پشتیبانی در Photoshop را به خود اختصاص می دهد. بعد از بازکردن فایلی با این فرمت متوجه می شوید درپالت layers تمامی لایه های اجرایی قرار دارند و بنابراین می توانید روی فایلی که با فرمت PSD ذخیره نموده اید تغییرات اعمال نمایید. در هنگام باز کردن این فرمت در سایر برنامه ها با اشکال مواجه خواهید شد.

فرمت PSD از لایه ها، کانال ها و هر یک از حالتهای رنگ RGB، CMYK، lab color، multichannel، grayscale پشتیبانی می کند.

 

فرمت  (JPEG (JPG :

این فرمت مخفف عبارت Jonit photographic experts grop است .JPG تبدیل به محبوب ترین و پرکاربرترین فرمت برای دیدن و رد و بدل کردن عکس های دیجیتال شده است.اما نباید محبوبیت و پر استفاده بودن را با کیفیت عالی اشتباه گرفت،زیرا به دلیل فشرده سازی عکس ها برخی از جزئیات عکس را از بین می برد.بدانید که هرچقدر از فشرده سازی بیشتری برای کاهش حجم عکس استفاده کنید،عکس شما بی کیفیت تر به نظر می رسد.

 فرمت JPG از فرمت های استاندارد سازگار با انتشار web می باشد. این فرمت از تصاویری با حالتهای رنگ CMYK، groy scale، RGB پشتیبانی کرده ولی ازکانال های alpha پشتیبانی نمی کند.

 

فرمت GIF :

GIF که مخفف عبارتgraphics interchange format می باشد از فرمت JPG هم قدمت بیشتری دارد .این فرمت گزینه ی مناسبی برای گرافیک های وب است.دقت کنید گفتیم مناسب برای گرافیک های وب نه عکس های وب.اکثر مرورگرهای وب فایل های GIF را ساپورت می کنند و این فایل ها بخاطر حجم کمشان به سرعت داخل صفحه بارگذاری می شوند.

این فرمت یکی از انواع فرمت های فشرده است که ارسال آن بوسیله مودم در زمان کمی انجام می شود.

این فرمت از کانال های alpha پشتیبانی نمی کند.

 

فرمت PNG  :

فرمت PNG مخفف عبارت portable network graphic در ابتدا آمد تا جایگزین فرمت GIF شود،اما هیچ وقت این اتفاق نیفتاد و فایل های GIF هنوز استفاده می شوند.اما PNG نسبت به GIF و حتی JPEG پیشرفت هایی داشته است.مهم ترین مزیت آن نسبت به JPEG ای است که PNG با اینکه عکس ها را فشرده

 می کند تا حجم آن ها را کاهش دهد،کیفیت عکس ها را پایین نمی آورد.

 این فرمت از فرمتهای جدید و استاندارد برای انتشار تصاویردر صفحات web است . فرمت PNG ترکیب بسیار خوبی از روش فشرده سازی GIF و جدول رنگ نامحدود رنگ نامحدود JPEG را ارائه می دهد.

 

فرمت   TIFF :

فرمتTIFF مخفف عبارت tagged-image file format میباشد. این فرمت در هر دو سیستم windows و mac قابل استفاده است. فرمتTIFF از تصاویری با حالتهای رنگی CMYK، RGB، grayscale در حالی که کانال های alpha را نیز دارا باشند پشتیبانی کرده و از تصاویری با حالت رنگ های lab color، indexed color و bitmap در حالیکه فاقد کانال های alpha هستند پشتیبانی می کند.

 

فرمت Eps :

Eps مخفف عبارت encapsulated post script است. این فرمت با هر دو سیستم mac، IBM سازگار می باشد.

 

فرمت PDF :

فرمت PDF مخفف Page Description Format بوده و مربوط به نرم افزار Acrobat Reader که از محصولات شرکت Adobe می باشد. این فرمت از تمامی تصاویر با حالتهای رنگی lab color، CMYK، grayscale و bitmap پشتیبانی می کند اما از کانالهای alpha پشتیبانی نمی کند.

phototarh

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0